Thessislife

Alla inlägg den 15 maj 2015

Av Silje Therese - 15 maj 2015 20:33

Hej! idag hade jag tänkt ge några råd. Jag funderar väldigt ofta. Tänker på vad jag har gjort, vad jag kommer eller inte kommer att göra i framtiden eller saker som jag borde ha gjort.

 

Råd 1. Gör det som DU vill göra. Du måste inte gå på det där supergrymma paryt om du inte vill det. Du gör det du vill göra och du blir det du vill bli. Om du tror att du klarar det så klarar du det. 

 

Råd 2. Utforska. Om du inte startar det du vill göra så kan du aldrig uppnå det målet du söker. (Jag vill inte vara någon som ingen känner till. Jag vill bli någon. Jag vill att folk ska minnas mig. Det jag vill göra gör mig glad)

 

Råd 3. Dömm inte dig eller andra. Ex, om du ser att din klasskompis har smink på sig så säjer du "Har du smink på dig?". Vissa tar det fel. Jag vet att det inte är direct något elakt, men det är ändå rätt jobbigt, tror jag. De har smink för att känna sig vackra. De känner sig bekväma med det. Jag har inte smink på mig men om jag hade det så skulle jag inte bli så glad om någon kom och frågade mig om jag hade smink på mig. Däss utom, döm inte dig själv. Du kan ha på dig precis vad du vill. Du behöver inte bry dig om vad andra tycker. det är svårt, jag vet. Men försök. Tyck inte att du är för fet eller för smal eller för "ful", för det är du inte. Det är bara du som tror det.

 

Hoppas att ni gillade mina råd. Om ni har något problem som ni vill ha hjälp med, kommentera. Jag ska försöka svara på dem så gott det går. Om ni gillade inlägget, tryck då gjärna på gilla knappen längt ner till höger. Då skulle jag le STORT!! :)

 

Jag är så glad över att det är folk som lyssnar på mig. Jag tycker värkligen om att blogga och hoppas värkligen, värkligen att ni gillar att läsa dem också! xoxo

 

 

Presentation


Hejjjsan! Jag är en kort, blond och lat 14 årig anime nörd. Jag älskar att rita och skriva mina egna historier. Jag drömmer om att bli en mangaka och få min manga publicerad i Japan en dag, haha. Det blir någ svårt! Följ med mig på min resa!

Ställ mig en fråga

17 besvarade frågor

Vad tycker du?

Vilket stjärntecken är du?
 Väduren
 Oxen
 Tvillingarna
 Kräftan
 Lejonet
 Jungfrun
 Vågen
 Skorpionen
 Skytten
 Stenbocken
 Vattumannen
 Fiskarna
 Ingen av dem (Haha)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Shinigami Purple Skull - Soul Eater

Socialt


Ovido - Quiz & Flashcards