Thessislife

Alla inlägg under september 2015

Av Silje Therese - 27 september 2015 22:40

Hej! Jag är ledsen att jag inte har bloggat sedan i Måndags, tror jag, men det har bara varit för att jag har 1: Varit upptagen med skolan, 2: Haft aktiviteter och 3: Jag har behövt packa för att på Torsdagskvällen åkte jag till Norge för att fira min farmors födelsedag. Jag är fortfarande i Norge nu, jag åker hem i morgon bitti. Jag har vart med min "kusin" hela tiden så jag hervite haft tid att blogga när jag har varit här heller. Hoppas att ni förstår. Jag tror att jag kommer att blogga i morgon också för att jag tror att jag kommer hem ca klockan 16-18 imorgon eftermiddag/kväll. Så om jag orkar så bloggar jag. Annars blir det nog påmTisdagen i stället. Jag bloggar från min iPad så jag kan inte lägga till min Thessi grej just nu. Tar det imorgon. God natt! ❤️

 

 

Av Silje Therese - 21 september 2015 16:03

Hej! Idag har jag haft Livskunskap på skolan. Igentligen var det en väldigt tråkig lektion idag men det var två/tre i min klass som hade ett argument idag över en uppgift där vi skulle komma på lösningar till problem. Jag var i samma grupp som en av de som argumenterade mot varandra. En av de andra grupperna skulle lösa problemet att om bög är ett skällsord m.m Det slutade med att det blev ett stort argument och de bytte ämne och argumenterade om femenism och Putin (Potin?).

 

Idag hade vi ett test som kallas för jojo testet. (Eller snarare de som missat det riktiga datumet det skulle vara på) Det går ut på att man springer en viss sträcka innan det låter biip och sedan ska man hinna tillbaks innan det säjer biip igen. Så ska man hålla på så länge man kan helt änkelt. Det gick inte bra för mig ska aajag bara säja. xc

 

Jag har kommit på någonting som jag kallar för happy pics. Jag tänkte att man kollar på internet efter bilder eller ritar bilder och gör alla till en stor poaster som man hänger upp på sin vägg så att när man är arg eller ledsen så kan man bara kolla på den och så blir man glad och lycklig igen. Jag tänker göra det någon dag och när jag gjort det så kommer jag att lägga upp den på bloggen så att ni kan få se restultatet. Jag tycker att ni också borde göra det!

 

Vill också påminna er om att om ni vill att jag ska

 

göra en lookbookså måste minst en till gilla det

 

inlägget. + När två till har röstat i min omröstning så

 

byter jag. Sist men inte minst så vill jag veta att ni

 

verkligen bryr er om att jag skriver för att jag får

 

aldrig några komentarer eller frågor längre. Det var

 

en av anledningarna till attjag slutade blogga förut,

 

för att det känndes som om ingen bryddesig. Jag

 

ärlskar att svara på era frågor!

 

Av Silje Therese - 20 september 2015 20:31

Hejjjjjjjjjjjjj!!!!!! Jag vet att jag typ inte har gjort ett inlägg på typ 3 veckor eller något sådant men det har bara varit för att skolan tar över mycket och jag har aktiviteter efter skolan 3 av 7 dagar i veckan och på tisdagar så slutar jag sent och.. :ll (Jag kan fortsätta hur länge som häldst) Jag tänkte att idag så ska jag kolla på bloggen och se om någon verkligen ser på den även fast att jag inte gör något inlägg, facktiskt har det inte varit en enda dag där jag haft 0 besökare vilket gör mig JÄTTE GLAD!!

 

Jag ska nu mera försöka blogga varje dag igen men jag vet inte om det kommer att funka, men jag ska försöka!


Eftersom jag inte har varit inne på ett tag så har jag massa favoriter att dela med er!

 

Först, veckans video:



Nu kommer en månads favorit:

 

Det ända som jag kommer att tänka på är att jag verkligen har gillat att ha varma tjocka koftor och sweaters den här månaden eftersom det börjar bli kallare nu.

 

Jag har en ny halvmånads favorit till er! Jag älskar att se på film. Så jag tänker rekomendera två filmer per månad med början idag! Jag vet inte om det kommer att bli exakt två varje månad men jag ska försöka! Jag kommer även att skriva om jag tycker att filmer var 0-5 stjärnig och jag kommer att skriva lite kort vad den handlar om. Så första månads filmen jag vill dela med er är en film som heter Starstruk:

 

Ja, det är en disneychannel film men den är bra okej! Den är från 2005 så jag har säkert sätt den på svenska när jag var liten och såg på disneychannel men den här filmen rekomenderades till mig i onsdags på Netflix och jag ångrar inte att jag ville se den en endaste liten minut! Den är inte barnslig. Den handlar om en "känd" kille och en "vanlig" tjej som träffas genom att han träffade henne med en dörr och fick ta henne till sjukhuset. Hon gillar inte honom för att hennes syster har honom som idol och slutar aldrig prata om honom. Så hon är trött på att höra om honom. Han försöker att inte bli fotograferad av paparatzin (Jag vet inte hur det stavas) för att få en roll i en film och han drar med henne på det. Så tillsammans så försöker de att undvika paparatzin. Resten får ni se i filmen. Jag skulle säja att det är en ganska tjejig film men endå en film som man skulle kunna se med familjen. Enligt mej så är det jättebra musik i filmen, för er musikälskare. Jag tycker som Netflix, av mig får den 5/5 stjärnor.

Här är trailern:

(OBS!! Alla filmer som jag kommer att ha med i bloggen kommer att va från Netflix så det är inte 100% att den finns på andra film-internet-köp ställen.)

 

Veckans låt hör ihop med min nya halv månads favorit film grej. Den här låten är min favorit från filmen jag precis rekomenderat. Den här låten är en halvlugn låt. Det finns en lugnare och 3 mer med fart i. (Kan man säja så?) Här är den:



Det var allt jag hade idag! Hoppas att ni uppskattar att jag försöker att blogga igen!


 

Presentation


Hejjjsan! Jag är en kort, blond och lat 14 årig anime nörd. Jag älskar att rita och skriva mina egna historier. Jag drömmer om att bli en mangaka och få min manga publicerad i Japan en dag, haha. Det blir någ svårt! Följ med mig på min resa!

Ställ mig en fråga

17 besvarade frågor

Vad tycker du?

Vilket stjärntecken är du?
 Väduren
 Oxen
 Tvillingarna
 Kräftan
 Lejonet
 Jungfrun
 Vågen
 Skorpionen
 Skytten
 Stenbocken
 Vattumannen
 Fiskarna
 Ingen av dem (Haha)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Shinigami Purple Skull - Soul Eater

Socialt


Ovido - Quiz & Flashcards