Thessislife

Direktlänk till inlägg 11 mars 2020

2020

Av Silje Therese - 11 mars 2020 12:30

Jag är tillbaka med min årliga update! Jag tror att det är för att jag inte tycker om att ha hemligheter, jag behöver liksom dela med mig om saker, haha. Så jag tänker bara skriva lite hur det är nu för tiden, vad som har skett under det senaste året osv. 


Jag blev vuxen för snart en månad sedan. Vet inte riktigt vad det innebär. Jag känner mig mer som 5, 35 eller 85 år än 18. Men BTS släppte ett nytt album på min födelsedag vilket gjorde mig mycket glad! :) När jag fick reda på att albumet skulle släppas på samma dag som när jag fyllde 18 så blev jag så exalterad att jag föll på golvet av glädje, haha. Jag tycker självklart om alla låtar och alla musikvideor de släppt. Du som läser detta, ja du; lyssna på 'Map Of The Soul: 7' nu medans du fortsätter läsa.


Jag började på ett online gymnasium förra året. Jag kom in, mina betyg var bra. Jag gick där tills November, men sedan slutade jag. Deppressionen blev för stark, jag ville bara ta livet av mig. Gymnasiet i sig var ok. Mina klasskompisar var alla häst antusiaster, men jag kan inget om hästar typ så. Mentorn var snäll, men vi vibade inte riktigt. Det jag inte gillade var att när man fick tillbaka sina uppgifter så gav de ett betyg men de skrev inte varför de gav just det betyget. Så om jag fick e.g D och undrade vad i hela friden som var så dåligt med den eller vad jag kan göra bättre så skrev de det inte. Blev också lite frustrerad på att min engelska var bättre än engelskalärarens. Men hon var snäll och söt och försökte säkert bara sitt bästa. Spanskalärarna var riktigt bra dock. Men det funkade somsagt inte för mig.


Så jag slutade skolan i November och började samtidigt att ta antidepressants, så jag vet inte om det var jag eller medicinen eller båda, men jag började må bättre och bättre sedan dess. Jag hittade det jag vill göra med mitt liv och jag jobbar just nu mot att förvärkliga det jag har i mina tankar. Mina föräldrar stöttar mitt beslut vilket betyder väldigt mycket för mig. Jag har även några fantastiska vänner vid min sida. Är jag helt galen? Kanske. Men det är bättre att försöka än att dö. 


Astrologi har hjälpt mig väldigt mycket under den senaste tiden. Den hjälper mig att bättre förstå mig själv och den hjälper mot mina negativa tankar. Det hjälper mot/med mycket. Folk jag testat det på säger att jag är bra på att spå folk med tarot kort. Jag menar, såklart jag är, haha. Nej men det är roligt att lära sig mer om det och jag hoppas och tror att det kommer att förbli ett hjälpmedel under hela den resterande vägen. 


그리고 한국어 계속 열심히 공부를 단연헀죠. 프로는 아니지만 더 잘 해줬어요. 아직 TTMIK으로 공부하고 있어요. 그냥 이 블로그포스트를 나머지는 것에 한국어로 계속 쓸까요? 아.. 모르겠다. 그냥 해볼게요 그럼. ㅋㅋ 제가 아직 한국어 배우고 있는 것은 여러분 알 수 있고, 저한테 착하게 할거라고 믿을게요. 


바이러스 때문에 일본에 못 가요. 원래 4월에 갈거라고 우리 계획했는데 어쩔 수 앖이 취소했어요. 되게 기대 많이 했었는데, 이젠 못 가게 됐으니까 점 슬푸네요. 그런데 어쩔 수 없죠. 


아 한국어 어렵다. 피곤해요...


Jag tänker ivf göra musik, så håll utkik efter och kom igåg mitt namn, Silje. 


 

 
 
Liv

Liv

11 mars 2020 20:04

Skönt att du har hittat något som funkar för dig (astrologin) Hoppas det går åt rätt håll för dig och att 2020 blir ett toppen år :-)

http://ambivertaliv.blogg.se

Silje Therese

11 mars 2020 20:51

Tack så mycket! Jag önskar det samma för dig ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Silje Therese - 24 februari 2023 02:15

Hej :) Då är det dax för det årliga inlägget. Fyllde 21 för ett par dagar sedan, firade dagen tillsammans med mina föräldrar. Mamma tog ledigt så vi gick och köpte lunch och lite småsaker, drack varm choklad/chai hemma, pappa kom hem med en bouqet bl...

Av Silje Therese - 22 mars 2022 15:33

Hej. Nu är det 2022 och dags för mitt årliga inlägg :) Har nu fyllt 20 år och är inte längre tonåring. Vet inte hur jag känner om det tbh ^^; Hur länge har den här bloggen existerat nu? Jag gjorde den in 2015, så snart 7 år då, haha. Har förändrat mi...

Av Silje Therese - 6 april 2021 03:15


För första gången (av vad jag minns) så tog utrymmet slut! Hade inte ens plats för "Thessi" loggan. Verkar som jag hade mycket att skriva om i år, haha. Jag hade ju så lust att översätta de där videorna så jag gör det. 18 Again: Hong Daeyoung (K...

Av Silje Therese - 6 april 2021 00:00

♡ Nejdå, jag har ännu inte glömt min lilla gamla blogg ♡   ––   외로움   –– Precis just nu så mår jag väl inte så jättebra. Det känns som om jag är fast och lever i dåtiden. Jag har alla des...

Av Silje Therese - 6 maj 2019 20:00

Hej! Nu kommer den årliga check-upen som jag har gjort de senaste åren tillbaka. Min blogg ser väldigt ledsen ut nu för tiden, dock har jag fortfarande ganska många läsare av någon anledning. Tack ni som läser. Jag tänkte skriva lite om hur jag har d...

Presentation


Hejjjsan! Jag är en kort, blond och lat 14 årig anime nörd. Jag älskar att rita och skriva mina egna historier. Jag drömmer om att bli en mangaka och få min manga publicerad i Japan en dag, haha. Det blir någ svårt! Följ med mig på min resa!

Ställ mig en fråga

17 besvarade frågor

Vad tycker du?

Vilket stjärntecken är du?
 Väduren
 Oxen
 Tvillingarna
 Kräftan
 Lejonet
 Jungfrun
 Vågen
 Skorpionen
 Skytten
 Stenbocken
 Vattumannen
 Fiskarna
 Ingen av dem (Haha)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Shinigami Purple Skull - Soul Eater

Socialt


Ovido - Quiz & Flashcards