Thessislife

Alla inlägg under december 2015

Av Silje Therese - 20 december 2015 17:29

Hej! Någon frågade mig om jag kunde skriva de anime serierna jag ser på, den bästa till den värsta (eller tvärt om) och vad serierna handlar om. Jag kommer inte att ta alla serier som jag sätt för att jag har sät jättemånga men jag har inte gillat alla. Kommer att skriva om de 5 bästa anime serierna som jag sätt. Hoppas att det inte spelar någon roll.

 

5. Your Lie In April:

Den handlar om en 14 år gammal pojke som heter Arima. När han var liten brukade han spela piano. Han var vädligt bra och hans mamma tränade honom. Men hans mamma tränade honom inte bra och hans mamma var också alvarligt sjuk. Hon brukade slå honom. Sedan skulle han ha uppvisning. Han spelade bra men det tyckte inte hans mamma. Så frammför alla slog hon honom. De bråkade ett tag och till sist sa Arima att han önskade att sin mamma skulle dö, och det gjorde hon inte långt efter. Han var ledsen men han visade det inte så mycket. Sedan skulle han ha ännu en uppvisning. Han började spela men sedan märkte han att han inte kunde höra vad han spelade. Han blev rädd och slutade att spela mitt på scenen. Han trodde att det var hans mamma som hade bestraffat honom. Så han slutade att spela piano. Men några år senare när han var 14 så träffade han en flicka som hette Miyazono som kunde spela fiol, och hon drog honom med upp på scenen igen. Resten får ni se själva!

 

Den här serien har även de vackraste pianolåtar. Det här är min favorit:

 

 

4. Toradora:

Den handlar om en kille som heter Ryuuji och en tjej som heter Taiga. Ryuuji är kär i Taigas bästa kompis Minori och Taiga är kär i Ryuujis bästa kompis Kitamura. De kommer upp med en plan att de ska hjälpa varandra. Ja.. de är det den här serien handlar om helt enkelt!

 

 

3. Ouran Higschool Host Club:

Den hadlar om en tjej, som i början ser ut som en kille, som heter Haruhi. Hon har börjat i en ny skola. Hon letar efter en tyst platts att studera så hon går in i ett gammalt musik rum. Men där inne är "The Host Club". De tror att hon är en kille och tror att hon är en av deras gäster. Haruhi råkar välta en jättedyr vas inne i det gamla musik rummet. Hon har inte tillräckligt med pengar så hon måste börja jobba som en "Host" med dem. Efter ett tag får de reda på att Haruhi är en tjej. Den här serien är jätterolig!

 

 

2. Black Butler:

Den handlar om en 12/13 årig pojke som heter Ciel. Efter att hans stora fina hus brunnit ned, med hanns föräldar, är han helt ensam. Då får han en slags demon butler som ska hjälpa honom tills han dör. När han dör ska demon butlern få äta upp hans själ. Ciel och hans butler som han döpt Sebastian löser mordfall och mysterier om staden, övernatuliga varelser och om Ciel själv. Den kan vara lite läskig, särskillt i mitten av sesong 1, typ, men jag vågade se den och jag är typ rädd för allt så..

 

 

1. Noragami:

Den handlar om en flicka som heter Hiyori. Hon går i skolan med sina vänner och lever ett helt normalt liv tills hon möter en kille som letade efter en katt. Hon såg honom springa ut i vägen rakt frammför en buss för att få tag i katten men hon sprang efter och knuffade honom åt sidan. De var båda okej men när hon tittar ut i vägen ser hon sig själv ligga medvetslös mitt på gatan. Hon hamnar på sjukhus. Hon vaknar mitt i natten av konstiga röster i hennes huvud. Plötsligt sluar dem och så hör hon killen hon räddade från bussen prata igen. Han berättar att han är en gud och att det var meningslöst att hon försökte hjälpa honom men att han uppskattar hennes hjälp. Hans namn är Yato. Han skulle bara kolla om hon var okej. Han går igen. När hon är ute från sjukhuset känner hon sig trött hela tiden. Hon går hem från skolan med hennes kompisar och ser en efterlyst lapp henga på en vägg. Det är en katt på bilden. Då minns hon att det var samma katt som Yato sprang efter. Hon bestämmer sig för att leta efter katten för att av någon anledning så minns hon inte vad som hade hänt eller vem det var hon hade träffat och hon hoppades att om hon skulle hitta katten så skulle hennes minnen komma tillbaks. Hon letar helt tills det blir mörkt. Yato hittar katten men den är rädd för någonting. Det är phantoms (eller vålnader, på svenska) som den är rädd för. En stor phantom attackerar Yato men eftersom han inte har en regalia så kan han inte slåss mot den. Då räddar Hiyori honom igen. De lyckas fly. Då upptäcker hon att hon har en svans. Hon är förvirrad, hon vill att Yato ska ändra henne till hur hon var. Han accepterar hennes önskan och sedan är hon fast med honom. (Inte bokstavligen) Lite senare får han en regalia som heter Yukine. Jag tror att ni kan se bara av att läsa hur mycket text den här är, att detta är min favorit anime serie!

 

 

 

Av Silje Therese - 18 december 2015 19:27

Hej!


Ska köpa massa saker imorgon. Om ni vill att jag ska berätta vad imorgon så gilla detta inlägget.

 

 

Av Silje Therese - 15 december 2015 16:28

Hejjj! Idag hade vi choice på skolan. Jag gjorde tyg. Men som vanligt så misstolkade jag uppgiften så jag gjorde fel. Altså slutade det med att jag slängde det.. Men jag gjorde ett armband också och det blev helt ok. 

 

Jag har ingen aning om ni vill veta det här men.. det här är saker som jag önskar mig i julklapp som jag aldrig kommer att få:

- iPhone 6 plus:

 

- Pengar (För vem får bara pengar i julklapp?) :

 

- Apple laptop:

 

- Noragami manga books (1-15) :

       

- Digital drawing tablet:

 

 

Har inte hittat så många julklappar än. Det är svårt i år. Det är svårare än förr tycker jag, av någon konstig anledning. Hittar typ ingenting. :c Men julklappar är inte det viktigaste, eller hur! Det viktigaste är KAKOR!! och familjen.. men mest KAKOR!!! ;p . (Skojar bara) Saknar min kucin och bästa kompis Sigrid. Kommer att få se henne igen när jag åker till Norge över julen. Hon är två år äldre än mig, men det spelar ingen roll. För att vi tycker om samma saker. Vi ser båda på anime, vi tycker båda om att rita, vi har typ samma klädstil bara att hon har ksk en lite mer "tuffare" knlädstil, men det är bra! Man ska ju inte vara helt lika. Vi har altid roligt tillsammans. Jag vet inte om ni vet vad det är men.. vi brukar göra någonting som kallas för adjektiv historia. Vi hittar på egna historier om alla i släkten som är där och sedan, när alla har sagt adjektiv, läser vi upp dem för alla. Det är jätteroligt och alla skrattar hela tiden. Vi brukar även göra quizer. Det är också kul. Vi ser ungefär på samma YouTubers också. Det var Sigrid som tipsade om typ alla sakerna som jag skriver om här på bloggen. Om anime, Doctor Who, några saker jag kom på att jag inte skrivit på bloggen än men.. data spel osv. Btw, mitt favorit data spel.. eller ds spel.. eller jag vet inte.. men det heter ivf Kirby! 

        

 

Av Silje Therese - 14 december 2015 20:46

Hej!

 

Av Silje Therese - 9 december 2015 11:17

Hej. Är hemma idag. Mår inte så bra. Var hemma igår också. Just nu är jag vid datorn för att jag gör läxor. De måste göras även fast att man är sjuk. På söndag ska jag se på lucia i en stor kyrka. Måste erkänna att jag ser lite fram emot det. Det är lite kul och det är liksom en tradition. Har hittat massa julklappar. Fast jag måste fortfarande köpa fler. Funderar att göra det via internet. Min kusin önskar sig anime saker som är svårt att hitta i afärer, tycker jag. Derför ska jag leta lite på nätet istället. Har hittat några saker men de var alla så dyra och jag litar inte rickstigt på hemmsidorna. Har hittat en bra hemsida dock, fast det är inte ricktigt anime på samma sätt som jag tror att hon menade. Det är mer saker som Totoro och Rilakkuma. Där finns även mycket Harry Potter saker och Doctor Who. Är någon intreserad av hemsidag så fråga mig. (Svensk hemsida)

 

Nisekoi op:



Noragami aragoto ending:

 

Presentation


Hejjjsan! Jag är en kort, blond och lat 14 årig anime nörd. Jag älskar att rita och skriva mina egna historier. Jag drömmer om att bli en mangaka och få min manga publicerad i Japan en dag, haha. Det blir någ svårt! Följ med mig på min resa!

Ställ mig en fråga

17 besvarade frågor

Vad tycker du?

Vilket stjärntecken är du?
 Väduren
 Oxen
 Tvillingarna
 Kräftan
 Lejonet
 Jungfrun
 Vågen
 Skorpionen
 Skytten
 Stenbocken
 Vattumannen
 Fiskarna
 Ingen av dem (Haha)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Shinigami Purple Skull - Soul Eater

Socialt


Ovido - Quiz & Flashcards