Thessislife

Alla inlägg under juni 2015

Av Silje Therese - 29 juni 2015 20:33

Hej! Det var länge sedan! Det var jätte fint och soligt och kul i Spanien. Jag tyckte att det var jätteroligt! Jag läger upp några bilder i morgon (ksk) så att ni kan få se det jag såg!

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Om ni är intreserade av att åka till Spanien så ska jag skriva lite saker nu om vad ni ska göra eller inte göra på vägen dit eller där.

 

Om du gillar att vara ute sent och om du gillar kvällslivet så borde ni åka till Costa Brava, Calella. Där var jag. Jag är inte ricktigt en kvällsnöje-människa (Om det finns något som heter så) så.. det var nog inte ricktigt stället för mig. Men från hotellbalkongen så såg jag hur det lyste i alla möjliga färger vid strand restaurangerna/barerna, väldigt fint.

 

När du åker dit, ta inte bussen. Eller ta bussen men övernatta inte på bussen. Övernatta på ett hotell på vägen (Inte på vägen-vägen, men ni fattar vad jag menar) istället. Ok det tar längre tid, men det är nog bättre. Jag sov på bussen, det gjorde ont överallt, man hittade ingen bekväm ställning, det var långtråkigt, villket lädde till att man inte kunde såva.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jag kommer att få besök om tio dagar och de kommer att vara hoss oss i en vecka så jag får se hur mycket jag bloggar då. Jag är ledsen, men det är ju sommarlov så det får ni räkna med. Hoppas att ni förstår. Ville säja det tidigt så att ni vet.

 

Eftersom jag inte bloggat på ett tag så lägger jag upp två videor. 

 

Jag vet att vlogar är inte för alla, men jag gillar de! Så jag tänkte lägga upp Zoes (Zoella) nyaste vlog. Jag gillade den värkligen.



Jag valde den här videon för att jag gillar när alla är glada. (Liksom vem gör inte det) Den var rolig att se på också, så den gjorde mig glad också!

 

Av Silje Therese - 18 juni 2015 23:18

Hej! Hinner inget mer än bilden för att jag måste sova, sry.

 

 

 

Av Silje Therese - 17 juni 2015 21:20

Hej! Veckans video är:


(Vet att det är lite gammalt men som jag nämnt förr så tar jag det jag gillar oavsätt om det är gammalt eller nytt)


 

Av Silje Therese - 16 juni 2015 19:39

Hej! Förlåt för att jag inte bloggat på ett tag men det har varit för att jag inte har varit på ett så bra humör.. men idag när jag var med min gode ven Hannah så blev jag en smula gladare och kände för att göra ett inlägg. (Bara så att ni vet, jag kommer att resa bort på fredag och vara borta till söndagen efter. Jag kommer ksk inte att kunna blogga då. Sry.. men jag vet inte)

 

Veckans låt är:



Kate Nash har en jättebra röst!

 

Måste lägga upp The Youtube Boy Bads låt som kompensation (?) till att jag inte lagt upp nått inlägg sen i torsdags och för att jag inte kommer att göra nått på ett tag. (Fast försöker)

 

 

Av Silje Therese - 11 juni 2015 19:34

Hej! Som ni kanske eller kanske inte redan vet så såg jag ju på ThatcherJoes live show för någon vecka sedan och jag tog några bilder då så jag tar bara en bild därifrån.

 

(Haha, "dagens ungdomar")

 

Följ mig på:

 

instagram: @thessi02

 

Twitter: @thessi

 

YouTube: Silje Olsen

 

Skicka ett medelande till mig:

 

Gmail: thessislife@gmail.com


 

Av Silje Therese - 10 juni 2015 21:13

Hej! Veckans video är:


 

Av Silje Therese - 9 juni 2015 20:36

Hej! Dags för veckans låt! Veckans låt är:


(BTW är glade idag för att jag kommer att gå på avslutningen imorgon! Nej, jag är inte toppenfrisk.. men jag är väll tillräckligt frisk för att gå på avslutningen + den är vell typ 3 timmar, Julia? 8-11? Jag var inte på skolan idag dock.. fast jag har ändå lyckats hämta mina saker ur skåpet, med hjälp från pappa och hans bil OFC. Det ända är att 1: jag lämnade in min nyckel men jag fick inte mina 100:- tillbaks, och 2: Biblioteksböckerna som jag lånat från vårat skolbibliotek har jag inte lämnat inn änn.. så jag får försöka jaga bibliotekarieen och ge henne böckerna imorgon. Vet inte hur)

 

Rösta i omröstningen!

 

 

Av Silje Therese - 8 juni 2015 19:28

Hej! Nej.. vänta.. jag borde inte låta så glad. För det är jag inte. Jag missade världens bästa skoldag, tror jag.. jag vet inte för att jag var INTE DÄR! Jag är trött på att vara sjuk. (P.S. det var en av anledningarna till att jag inte bloggade igår + jag hade inget att skriva om) Jag vet inte om jag kommer att gå imorgon, 'det vet man inte förren dagen kommer', så tänker jag alltid. Jag hoppas, för att vi ska tömma skåpen imorgon och lämna in våra nycklar. Kommer jag inte måste nog en av mina föräldrar hemta de istället och det känns lite taskigt för att det är så mycket. Dess utom ska vi åka till en strand. Jag ska inte bada, men det skulle ändå bli kul att sitta och prata med Julia och mina andra kompisar. Jag hoppas, hoppas, hoppas! Men det är inte mitt fel. Jag rår inte för det. Jag kommer i vart fall på skolavslutningen som jag har på onsdag. Det måste jag! Jag har inget val, oavsätt om jag är sjuk.

 

Till något mer roligt. Jag har lust att göra en lookbook! För de som inte vet så är det en video där man tipsar om kläder, fast man har på sig dem.. och så. Det blir lättare om jag visar ett exempel:


Men jag tänter inte bara göra en. Om ni tycker att jag borde så gilla då detta inlägg! Om 10 gillar så gör jag en. Och om ni inte vill så är det ok.

 

 

Presentation


Hejjjsan! Jag är en kort, blond och lat 14 årig anime nörd. Jag älskar att rita och skriva mina egna historier. Jag drömmer om att bli en mangaka och få min manga publicerad i Japan en dag, haha. Det blir någ svårt! Följ med mig på min resa!

Ställ mig en fråga

17 besvarade frågor

Vad tycker du?

Vilket stjärntecken är du?
 Väduren
 Oxen
 Tvillingarna
 Kräftan
 Lejonet
 Jungfrun
 Vågen
 Skorpionen
 Skytten
 Stenbocken
 Vattumannen
 Fiskarna
 Ingen av dem (Haha)

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Shinigami Purple Skull - Soul Eater

Socialt


Ovido - Quiz & Flashcards