Thessislife

Direktlänk till inlägg 6 april 2021

Nej men utrymmet tog ju slut

Av Silje Therese - 6 april 2021 03:15

För första gången (av vad jag minns) så tog utrymmet slut! Hade inte ens plats för "Thessi" loggan. Verkar som jag hade mycket att skriva om i år, haha. Jag hade ju så lust att översätta de där videorna så jag gör det. 18 Again:

Hong Daeyoung (Ko Wooyoung): Jag har skippat en hel måltid men magen blev full (av det där).

Ko WooyoungEh, jag dricker istället.

Hong Shiah (dottern till Hong Daeyoung aka Ko Wooyoung): Visa fram ditt ID kort.

Ko WooyoungMitt ID kort? 

Hong ShiahJa.

Ko WooyoungHah, att jag behöver visa mitt ID kort trots att jag är vid min åldrer (han tror att han fortfarande är 37). Hörru eleven (Shiah), i min ålder...

Ko WooyoungDu... Du! Vad gör du här?!

Hong ShiahVa?

Ko Wooyoung: *stuttering* Du ska ju studera vid den här tiden!

Hong ShiahVem :) ... är du?

Ko WooyoungVa? "Vem är du"?! Ya Hong Shiah!!

CoworkerHallå. Vad är det, elev (Shiah)?

Ko WooyoungAh, du behöver inte bry dig (oroa dig). Det här är en familjesituation.

CoworkerÄr ni värkligen... familj?

Ko WooyoungJag... jag är hennes pappa!

Hong ShiahVilken knäppgök...!

Ko WooyoungKnäppgök?! Kallar du din pappa för knäppgök?!

Ko WooyoungBara för att du inte kan ljuga (om varför du är här) så låtsas du som om du inte känner mig?! Kom igen, först och främst: vi går ut härifrån!

Hong ShiahVilken jävla knäppgök! Jag tänker skrika!

CoworkerV-vad håller du på med~?!

Ko WooyoungDu, håll dig bara utifrån det här, kan du?!

Ko WooyoungKom igen, först och främst: vi går ut härifrån!

Ko Wooyoung: *ser sin reflection och flämtar med manlig ton* Eh~?

Ko Wooyoung: *speglar sig i en bilruta* Vad i hela friden... Vad är det här??

Man som sitter i en bilElev (Wooyoung), har du något problem?

Ko WooyoungElev? Ser jag ut som en elev?! 

Man som sitter i en bilV-vad är det med dig?

Ko WooyoungHur gamal ser jag ut som?! Jag frågar, hur gamal ser jag ut som?! Hallå! Hallå!

Coworker: *i telefon* ...Det är en knäppgök här! Skynda er! Ni måste skynda er!

Coworker: *Wooyoung springer mot dörren* Omg!!!

Ko WooyoungHong Shiah, du täcker inte öppna den här dörren?! 

CoworkerJag ringde polisen din jävla knäppgök!!

Ko WooyoungVa? "Jävla knäppgök"? :(

Ko Wooyoung: *manlight stönande av frustration* Jag blir helt galen!! Kom igen! Varför händer det här?! Varför?! Ah, är det en dröm? *slap* Ahhhh det är inte en dröm~! :( Det är inte en dröm! Kom igen... Hong Shiah, vänta där! För när jag fixat det här *pekar på sitt ansikte* så kommer jag tillbaka!

Hong ShiahVarför komma tillbaka?! Kom inte tillbaka din jävla knäppgök!!

CoworkerJävla knäppgök.

 


Läraren: Ok tystnad. Idag får vi en ny elev i klassen. *knack knack knack* Ja, kom in :)

Shiah's kompis: It's cider (prev. convo). Shiah. Shiah, wake up~ It's him, it's him~!

Shiah: ?

Wooyoung: Thank you for having me (till läraren).

Läraren: Jag också. Du måste introducera dig för klassen :)

Wooyoung: Ah, ja. :)

Wooyoung: Hej. Mitt namn är Hong Dae– (namn som pappa)... nej, jag är Ko Wooyoung. 18... *holding laughter* 18 år gammal... HOPPAS VI FÅR DET BRA IHOP! (Thank you for having me x2)

Klassed: *shook*

Shiah: *sleepy stare*

 

 – Flashback –

WooyoungHong Shiah, vänta där! För när jag fixat det här *pekar på sitt ansikte* så kommer jag tillbaka!

 – End of flashback –

 

Shiah: f*ing knäppgöken! *silence*

Läraren: Hong Shia... vi ska prata med fina ord, eller hur? o.o *stare–*

Läraren: Um, Wooyoung är hemskolad så han kanske kan känna sig lite obekväm, så ni måste hjälpa honom mycket.

Klassen: Ja!

Läraren: Vill du sitta där borta? *pekar*

Wooyoung: Ah, ok.

Läraren: Klassledaren (Seo Jiho) får ta bra hand om honom.

Jiho: Ok~

Läraren: Ok då får alla ha ännu en bra dag~

Klassen: Ja!

Shiah: Varför är den jävla knäppgöken här?

Shiah's kompis: Knäppgök?

Shiah: Ya! Han är helt sjuk– *recieves stare– from Wooyoung*

Wooyoung: *looks at deskmate* Oh! Du är Seo Jiho, eller hur? Ya~! Du har växt mycket sen jag såg dig sist! :D

Jiho: Känner du mig?

Wooyoung: Såklart! Du är ju våran (treasured) Shiah's kompis! :D

Jiho: "Vår Shiah"?

Wooyoung: Ja :D

Jiho: Ah, gick du på samma (namn) dagis som oss?

Wooyoung: J–ja, ja, ja, ja... :I

Jiho: ?? (Bonding over having been in the same kindergathen) Om du behöver något/hjälp med någonting så kan du altid fråga mig om hjälp :)

Wooyoung: Yeah... :I Tack. Ya :D Let's get along! :D *reaches out hand*

Jiho: J–ja... :I *shakes hand*

 

Jasung: *stuttsar basketbollen på Hong Shiwoo's (sonen) huvud* En vän?

Wooyoung: YA!! >:(

Wooyoung: *finger movements* Du, kom hit. *drama*

Jasung: Ge mig min boll tolbaka.

Wooyoung: Bollen. Såklart du får den. *låtsas kasta*

Wooyoung: Du... behöver få lite stryk (scolding). >:(

Jasung: Hur ska du göra det då? *smirk*

Wooyoung: First of all... jag ringer din pappa. *kafeterian collectively fnissar*

Jasung: Du är gammaldags, huh.

Wooyoung: Jag kommer också anmäla dig för skada (? mot elev). Jag säger att en elev mobbar en annan elev på samma skola. (?)

Jasung: Vad vet du?

Wooyoung: Jag vet mycket väl... (?) barn som ni (? använder munen mer än huvudet) som inte är så intelligenta. 

Wooyoung: Eftersom du tvekar så måste jag ha rätt, eller hur? (? procedes to insult his manlyness) är du ett barn där också. *kafeterian collectively fnissar igen*

Jasung: Om du säger ett ord till...

Wooyoung: Be om ursäkt. *pekar på Shiwoo*

Jasung: Va?

Wooyoung: Jag sa be om ursäkt!

Jasung: *tries to hit him*

Lärare 2: Hallå där!

Wooyoung: Skynda dig och ät, din mat blir kall.

Shiwoo: Ja... *puppy eyes*


Läraren: Ah, Shiah's mamma.

Dajung (frun till Hong Daeyoung aka Ko Wooyoung): Hej fröken ^^

Dajung: Har Shiah... ställt till med något?

Läraren: Vi såg henne röka, miss.

Dajung: Röka?

Läraren: Hon rökte en elcigarett. *lägger fram den på bordet*

Läraren: Vart köpte du den här?

Shiah: Det är mammas.

Dajung: A– d-det är min! Men jag använde den aldrig eller något–

Wooyoung: Det här är en fejk rättegång!

Läraren: Wooyoung! Du måste lära dig hur man pratar bättre. Sitt ner. *upsett in tiny*

Wooyoung: Men liksom... hon säger att hon rökte (? hans fru) och jag ska sitta still och inte göra något åt saken?!

Shiah: Du rökte också ;(

Wooyoung: Är att jag röker samma sak som att du röker?!

Shiah: Vad är skillnaden?!

Läraren: Hörreni...

Dajung: *sees Wooyoung* Oh? Det linknar honom så mycket... *squches cheeks*

Läraren: Ah hallå miss. Miss~ du ska inte göra så mot en elev. Nu för tiden kan det skapa problem.

Shiah: Ja, mamma. Rör honom inte.. o.o Vem i hela friden liknar han då?

Dajung: Se! Han ser exact likadan ut som din pappa...

Shiah: Va? Vem? Pappa??

Dajung: Ja... din pappa... Hong Daeyoung... Se på honom. *smacks cheeks again*

Läraren: Miss~

Shiah: Mamma!

 

;p

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Silje Therese - 24 februari 2023 02:15

Hej :) Då är det dax för det årliga inlägget. Fyllde 21 för ett par dagar sedan, firade dagen tillsammans med mina föräldrar. Mamma tog ledigt så vi gick och köpte lunch och lite småsaker, drack varm choklad/chai hemma, pappa kom hem med en bouqet bl...

Av Silje Therese - 22 mars 2022 15:33

Hej. Nu är det 2022 och dags för mitt årliga inlägg :) Har nu fyllt 20 år och är inte längre tonåring. Vet inte hur jag känner om det tbh ^^; Hur länge har den här bloggen existerat nu? Jag gjorde den in 2015, så snart 7 år då, haha. Har förändrat mi...

Av Silje Therese - 6 april 2021 00:00

♡ Nejdå, jag har ännu inte glömt min lilla gamla blogg ♡   ––   외로움   –– Precis just nu så mår jag väl inte så jättebra. Det känns som om jag är fast och lever i dåtiden. Jag har alla des...

Av Silje Therese - 11 mars 2020 12:30


Jag är tillbaka med min årliga update! Jag tror att det är för att jag inte tycker om att ha hemligheter, jag behöver liksom dela med mig om saker, haha. Så jag tänker bara skriva lite hur det är nu för tiden, vad som har skett under det senaste året...

Av Silje Therese - 6 maj 2019 20:00

Hej! Nu kommer den årliga check-upen som jag har gjort de senaste åren tillbaka. Min blogg ser väldigt ledsen ut nu för tiden, dock har jag fortfarande ganska många läsare av någon anledning. Tack ni som läser. Jag tänkte skriva lite om hur jag har d...

Presentation


Hejjjsan! Jag är en kort, blond och lat 14 årig anime nörd. Jag älskar att rita och skriva mina egna historier. Jag drömmer om att bli en mangaka och få min manga publicerad i Japan en dag, haha. Det blir någ svårt! Följ med mig på min resa!

Ställ mig en fråga

17 besvarade frågor

Vad tycker du?

Vilket stjärntecken är du?
 Väduren
 Oxen
 Tvillingarna
 Kräftan
 Lejonet
 Jungfrun
 Vågen
 Skorpionen
 Skytten
 Stenbocken
 Vattumannen
 Fiskarna
 Ingen av dem (Haha)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Shinigami Purple Skull - Soul Eater

Socialt


Ovido - Quiz & Flashcards