Thessislife

Alla inlägg den 9 maj 2015

Av Silje Therese - 9 maj 2015 20:39

Hej! Idag ville jag prata om ett ganska seriöst ämne, mobbning. Jag har varit mobbad men även varit kompis med mobbaren (Inte samma gång då) så på ett sätt kan man säja att jag också varit mobbaren. Jag vågade inte säja till min kompis att sluta, hon var så mycket större och jag ville inte att hon skulle bli arg på mig. Jag har även blivit mobbad. Vissa förstår inte vad ordet "mobbning" betyder. Det betyder att någon/några är elaka fysiskt eller phsykiskt nästan hela tiden i en lång period. Mobbarna har oftast en anledning till varför de mobbar. Jag vet, det kanske låter fel.. men skyll inte allt, ändå, på mobbaren. Även fast det är mäst synd om den som blir mobbad. (ksk) Det är hemskt att bli mobbad. Jag vet. En gång var det av 2 personer och en gång var det av en. Jag vet vad ni tror, "ååå.. men jaja, det var väll bara typ sådära 4 gånger och hon/han sa bara något lite elakt" men nej. Så var det inte. Men det är bra nu och det är det som räknas. Jag är lycklig och jag är glad, och jag är stolt över att jag tog upp detta ämne om länge tyngt ner mig. Jag kommer inte glömma vad de gjort och jag kommer aldrig att klömma hur jag kände mig. Tänk, sedan kör.

 

(P.S. Sry att jag inte skrev enligt "stavningsreglerna" idag, men jag är trött och vill bara se på YT nu)

 

 

Presentation


Hejjjsan! Jag är en kort, blond och lat 14 årig anime nörd. Jag älskar att rita och skriva mina egna historier. Jag drömmer om att bli en mangaka och få min manga publicerad i Japan en dag, haha. Det blir någ svårt! Följ med mig på min resa!

Ställ mig en fråga

17 besvarade frågor

Vad tycker du?

Vilket stjärntecken är du?
 Väduren
 Oxen
 Tvillingarna
 Kräftan
 Lejonet
 Jungfrun
 Vågen
 Skorpionen
 Skytten
 Stenbocken
 Vattumannen
 Fiskarna
 Ingen av dem (Haha)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Shinigami Purple Skull - Soul Eater

Socialt


Ovido - Quiz & Flashcards