Thessislife

Alla inlägg under augusti 2015

Av Silje Therese - 26 augusti 2015 19:54

Hej! Veckans video är:



 

Av Silje Therese - 25 augusti 2015 19:33

Hej! Tyvärr så har jag blivit sjuk igen. Jag var tvungen att gå hem extra tidigt. Jag missade t.o.m Art:en! Men jag kan inte bestämma näe jag är sjuk och inte är det. Min mamma har varit sjuk ett tag så jag har nog fått det hon har. 

 

Jag har det väldigt svårt att äta. Jag gillar typ ingenting! Det värsta är frukost. Jag önskar att frukost var en extra lunch istället! Allt är äcklig med frukost.(förrutom nutella men det kan man ju inte äta varje morgon precis. Då blir man tjockare än en elefant) Har ni några tips om vad man kan äta till frukost?

 

Det blir tyvärr ingen veckans låt idag för att jag har inte hört någon som jag gillar jättemycket den här veckan.

 

 

Av Silje Therese - 24 augusti 2015 19:29

Hej! Jag är väldigt glad för att just nu ser jag på PLL sesong 4 avsnitt 1! Jag hittade ett ställe där jag kunde se det. Jippi!

 

Idag har varit en vanlig dag. Började klockan 09.10 och slutade klockan 13.50 Ganska kort dag ändå. Jag hade So, Svenska och någonting som kallas för Livskunskap. Jag gillar SO:n just nu för att det är geografi vilket är ett av mina favorit ämnen. Svenskan är ok för att jag behöver inte prata högt själv i klassen än. Livskunskap gillar jag absålut inte! Alla andra älskar det men jag hatar det! Våran lärare pratar altid om så läskiga saker så att varje gång det är slut så känner jag mig snurrig. Har det någonsin hänt er?

 

Nu vill jag fortsätta att se på PLL. Älskar er alla!

 

 

Av Silje Therese - 23 augusti 2015 20:15

Hej! Jag har några frågor till er idag som jag inte har svaret på själv.

 

1. Jag ser på PLL på netflix men det finns bara till sesong 3. Vart ser ni på de andra sesongerna?

 

2. Jag var ju i Brighton för några veckor sedan. Vill ni fortfarande veta vad jag köpte och gjorde där mer i detalj?

 

3. Jag var och shoppade i fredags. Ska jag visa vad jag köpt typ som en haul med sker i också?

 

4. Det var ett tag sedan, men vill ni fortfarande ha en veckans roliga känndisbild?

 

5. Har ni några frågor till mig? Jag älskar att svara på dem.

 

Det var alla frågor jag hade. Om du/ni har svaret.. snälla skriv det då. Då blir jag jätteglad!

 

Jag älskar YouTube, det vet ni säkert nu. Mina absåluta favorit YouTubers är Zoella och ThatcherJoe. Det tror jag nog att ni förstått vid det här tillfället om ni läser min blogg ofta. För er som inte redan vet hur de ser ut så ser de ut såhär:

 

De är syskon och gör videos som jag tycker om helt enkelt. Här är tre av mina favorit videos där de begge är med:

 



 

Av Silje Therese - 22 augusti 2015 22:11

Hej! Jag är så, så, så, så, så, så ledsen att jag inte bloggat på.. jag vet inte hur många dagar, men det var bara för att internet försvan plötsligt och pappa fick inte till att fixa det förren i morse! Så förlåt men det var inte mitt fel. Jag skulle ha bloggat om jag kunde!

 

Idag var jag på min kompis Emilias klalas. Det var väldigt roligt! Det var jag, Julia och fler. Några hade jag inte sätt på länge och en av dem är jag inte ricktigt kompis med i skolan men på kalaset känndes det som om jag kunde prata med alla. Jag pratade med min gamla kompis (Tänker kalla henne för 8 för att det är min favorit siffra för er som inte redan visste det. Jag gillar också 4) 8. Jag och hon har fortfarande någonting gemensamt. Jag avskyr värkligen en speciell person och hon avskyr värkligen hen också. Så det pratade vi om. Hen har inte varit så snäll mot mig. Jag känner inte hen längre, det är bra. 8 säjer att hen har förändrats vädigt mycket, den sämre vägen. 8 har sätt hen på sistone. 

 

Jag har så många dåliga minnen om hen. Jag tänker inte säja något namn eller säja vad hen har gjort för att jag tror nästan att hen läser den här bloggen. Jag vet inte, men jag tror nästan det. (Om du vet att det är du.. känn dig brännd! Jag hoppas att du kommer att lämna mig ifred. Jag var altid arg på dig för så många saker. Jag var ledsen varje dag. Du var altid bara arg på en sak som jag gjorde fel. Du tog upp det hela tiden. Hoppas att du har det bra långt borta från mig med din lilla slav)

 

Det var allt.

 

 

 

Av Silje Therese - 18 augusti 2015 17:15

Hej! Idag så hade vi genomgång av schemat på skolan för våran klass, 7A. det finns en a grupp och en b grupp i våran klass. Jag är i b. Det ända som inte är så bra, innan jag tar de bra sakerna, är att Julia, Alexandra och Rosanna kom i brupp a, så vem ska jag vara med?Men det som är bra är att: förra året fick vi en lycksig fredag = vi fick sluta skolan redan klockan 11.10 Det här året har b gruppen också en lycksig fredag = vi börjar klockan 10.50 Dess utom så slutar vi ca klockan 14.00 den dagen. Det enda som är dåligt är att b gruppen har en lång tisdag istället. Jag tror att vi börjar 08.15 och slutar klockan 16.00 Bara b gruppen. 

 

Idag så "lekte" vi en lek på skolan. Ni vet den där alla står i en ring och ex. Maja säjer sitt namn sedan ska Råger säja Majas namn och sitt eget och sedan så säjer Gabriella Maja, Råger och Gabriella osv. Vi gjorde den leken men vi skulle också komma ihog allas favorit husdjur! + Tänk att göra den leken men 30 elever var ca 25 av dem du inte känner.. inte så kul. Jag är sååå sååå rädd för att prata innför andra! Jag började skaka jättemycket, tyckte jag. Jag blir dässutom altid jätteröd i ansiktet! + ibland så börjar min röst darra också. Den gjorde inte det idag dock men jag kännde att det var nära. Jag glömmde: + 2 lärare. Jag varbland de sista att säja. Jag tror att det var bara ca 7 efter mig eller så. Det var såååå hemskt!! ALDRIG MERA SNÄLLA!!!!

 

Vet att det inte är onsdag och att det inte var tisdag igår men jag vill lägga upp en video idag också ivf.



 

Av Silje Therese - 17 augusti 2015 19:41

Hej! Veckans låt är:



Jag "började" skolan idag. För er som inte redan vet det så går jag nu mera i 7:an och jag kom i klassen 7A. (Förra året var jag i 6A, så det passar ju) Jag går på I.E.S.* (Förkortning för Internationella Engelska Skolan *Hemligt*) Jag hammnade med mina kompisar (Några) ivf. Är särskillt glad över att få gå i samma klass som mina kompisar Julia, Rosanna och Alexandra. Vi "började" idag men idag så gick vi bara från 10.00-12.00 och imorgon kommer vi att gå från 09.00-13.00 och på onsdag 09.00-14.00 så det är inte särsillt långa dagar. Idag så fick vi våra saker (Pärm, kalender, pennor, sudd, namnskylt och linjal) imorgon så "får" vi våra skåp och så kommer vi att göra några typ av lekar, tror jag, för att lära känna varandra bättre. På onsdag så kommer vi att ha tävlingar mot de andra 7:orna. Ser inte fram emot det. I 6:an så vann våran klass i ju för sej, men jag tyckte inte så mycket om det ändå. På torsdag så kommer vi att börja med våra vanliga lektioner ivf.

 

Jag känner att de flästa av er som läser min blogg kan inte änns mitt namn, så jag tänkte berätta lite om mig själv istället för att ni måste bläddra ner till mitt sissta inlägg. Jag heter igentligen Silje, inte Thessi. Thessi är en blandning av mitt namn och mitt mällannamn som är Therese. Thessi är mitt smeknamn som jag typ kom på själv.. LOL. Jag har inga syskon. Mina bästa kompsar är Julia och Sigrid. (Ni vet inte vilka de är. Men Julia har en blogg. Här är den: juljia.bloggplatsen.se ) Jag har en katt som heter Lexie. Jag älskar många saker och hatar lika många. Jag är 13 år och fyller år i Februari. Jag är inte så lång, ca 160cm ksk. Jag är inte precis världens smalaste men skulle inte säja att jag är tjock. Jag har blont hår men har altid velat ha brunt. Jag ska proa och tona håret brunt en dag och det ska vara en överraskning för alla så att när jag kommer till skolan så vet ingen vem jag är förren jag säjer det. ;D + Även fast det låter som om jag är en "normal svensk tjej" så är det absålut inte så. Jag har stora drömmar och mål som inte är lätta att uppnå men jag jobbar på dem hela tiden. En av dem gör jag just nu när jag sitter här och skriver. <3

 

GLÖM INTE! Det är bara 2 till som måste rösta i omröstningen sedan byter jag den! + Om det är någon av ver som inte har gillat inlägget om mig göra en lookbook som skulle vilja att jag ska göra det så fins den här: http://thessislife.bloggplatsen.se/2015/06/08/11115866-dalig-dag-vad-tycker-ni-om-en-lookbook/

 

 

 

 

Av Silje Therese - 16 augusti 2015 15:17

Hej! Jag har nu varit ledig i över 9 veckor. Idag är min sista lediga dag.. Tills höstlovet börjar igen. (+ helgerna) Jag ser frammimot det men jag är också lite spänd för att på min skola så byter man klass och klasskamrater varje år. Så jag vet inte vem jag kommer att hamna med.

 

Jag hoppas OFC att jag kommer att hamna med några av mina kompisar men jag hoppas också att jag får shansen att träffa någon ny. Jag tycker inte att jag har så många vänner just nu. Jag har ju några, men jag skulle vilja ha fler. För att när jag har fester och kalas så vill jag bjuda fler än bara 4. Förstår ni? Det är inte bara om fester btw. 

 

Jag har valt kläder för imorgon. Man vill ju ha ett bra första intryck på sina nya ev. kompisar. Jag har köpt några nya kläder i går som jag ska ha på mig.

 

Det är meningen att man ska få veta vilken klass man ska gå i idag så jag väntar bara. Jag är så nervös.

 

 

Presentation


Hejjjsan! Jag är en kort, blond och lat 14 årig anime nörd. Jag älskar att rita och skriva mina egna historier. Jag drömmer om att bli en mangaka och få min manga publicerad i Japan en dag, haha. Det blir någ svårt! Följ med mig på min resa!

Ställ mig en fråga

17 besvarade frågor

Vad tycker du?

Vilket stjärntecken är du?
 Väduren
 Oxen
 Tvillingarna
 Kräftan
 Lejonet
 Jungfrun
 Vågen
 Skorpionen
 Skytten
 Stenbocken
 Vattumannen
 Fiskarna
 Ingen av dem (Haha)

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Shinigami Purple Skull - Soul Eater

Socialt


Ovido - Quiz & Flashcards