Thessislife

Alla inlägg den 4 maj 2016

Av Silje Therese - 4 maj 2016 22:44

Hej! Detta är bara ett litet random inlägg för att visa några anime serier som jag tycker väldigt mycket om.

No.6

           

Cuticle Tantei Inaba

                               

Zankyou No Terror

                                   

 

Av Silje Therese - 4 maj 2016 21:07

Hej! Så nu, fråga 2: "Favorite anime you've watched so far?"


Det är svårt.. Jag brukar ge betyg på alla anime serier jag ser (Från 1-10.) och de serier som fått 10/10 från mig är Noragami, (Inc. Aragoto.) Ouran Highschool Host Club, Durarara (Inc. x2 Shou och x2 Ten.) och Erased. Jag är osäker på vilken jag gillar bäst av dem.. men det står inte att man måste välja en så.. haha.

       


Jag har plågats så mcket idag.. för jag är jätte alergisk mot pollen och jag var tvungen att vara ute jätte mycket idag. Lkisom vad är det med våran skola och att ta promenader under lektionstid? Jag tar liksom allergi tabletter, men de hjälper inte mot min allergi.. de gjör mig bara trött, för det blir man om man tar tabletterna. Jag måste köpa nya! Annars kommer jag inte att överleva denna våren. Mina ögon känns typ svullna och jag är tept i näsan och bara nyser och konstigt nog hostar, det gjör jag alltid på våren. Jag orkar inteeeee!

Det är ju meningen att vi ska vara lediga nu i fyra dagar men vi har så mycket att gjöra till nästa vecka så jag måste plugga hela tiden.. jag tror det var 7 olika saker som vi antingen skulle lämmna in eller plugga till.. är det lagligt? Snälla säj att det är olagligt för då slipper jag plugga.. 

     

Vi har Harry Potter tema på skolan just nu. Vi har liksom blivit indelade i de olika husen och tjänar poäng när man gjör bra saker och förlorar poäng om man gjör något dåligt, som i böckerna och filmerna. Vi skriver även om lite av första Harry Potter boken som en uppgift i Engelskan. Man ska skriva upp alla uppgifter som Harry, Ron och Hermione måst gjöra för att komma till Voldermort och den där stenen. Jag har inte kommit jättelångt, men jag skrev klart biten om Fluffy. Istället för att han är en stor läskig hund så har jag gjort honnom så att han är en liten söt hund, men när musiken slutar spela så gråter han och det känns då som om ens öron blöder + om man rör Fluffy så förvandlas ens hår till ett vitt afro, haha. Men ivf. jag hammnade i Hufflepuff. Ni märker nog att jag är väldigt lycklig över detta.

 


Presentation


Hejjjsan! Jag är en kort, blond och lat 14 årig anime nörd. Jag älskar att rita och skriva mina egna historier. Jag drömmer om att bli en mangaka och få min manga publicerad i Japan en dag, haha. Det blir någ svårt! Följ med mig på min resa!

Ställ mig en fråga

17 besvarade frågor

Vad tycker du?

Vilket stjärntecken är du?
 Väduren
 Oxen
 Tvillingarna
 Kräftan
 Lejonet
 Jungfrun
 Vågen
 Skorpionen
 Skytten
 Stenbocken
 Vattumannen
 Fiskarna
 Ingen av dem (Haha)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Shinigami Purple Skull - Soul Eater

Socialt


Ovido - Quiz & Flashcards