Direktlänk till inlägg 27 mars 2016
Hej! Fick en kommentar på ett av mina inlägg där det stod typ: vilka anime serier har jag sätt? Vilka är mina favoriter? Vilka skulle jag tipsa till andra? Så jag tänkte svara på dem i ett inlägg.
Den här lista är lång så.. Detta är alla serier jag sätt:
Fairy Tail
Naruto
Kyou Kara Maou
School Rumble
Toradora
Noragami
Noragami Aragoto
Your Lie In April
Haikyuu
Clannad
Clannad After Story
Black Butler
Kaichou Wa Maid-Sama
Ouran Highschool Host Club
My Little Monster
Nisekoi
The Pet Girl Of Sakurasou
Golden Time
K-On
Ore Monogatari
Black Butler II
Yahari Ore No Seishun Love Comedy Wa Machigatteiru
Chuunibyou Demo Koi Ga Shitai
Chuunibyou Demo Koi Ga Shitai Ren
Yowamuchi Pedal
One Piece
Big Windup
Big Windup Oofuri
Hetalia Axis Powers
Tsuritama
Fullmetal Alchemist
D. Gray Man
Hataraku
Shokugeki No Soma
Kimi Ni Todoke
Lovely Complex
Nagi No Asukara
Ao Haru Ride
Cuticle Tantei Inaba
Tokyo Ghoul
Black Butler Book Of Circus
Bokura Wa Minna Kawaisou
Tokyo Ghoul vA
Attck On Titan
Death Note
Say I Love You
Ulitimate Otaku Teacher
Kotoura-SAN
Parasyte -The Maxim-
Future Diary
Snow White With The Red Hair
Sword Art Online
Kamisama Hajimemashita
The Melancholy Of Haruhi Suzumiya
Kokoro Connect
Bakuman
Ef ~ A Tale Of Memories
Ef ~ A Tale Of Melodies
Durarara
Durarara x2 Shou
Durarara x2 Ten
Another
Free! Eternal Summer
Nana
Zankyou No Terror
Shinsekai Yori
Sankarea
Natsume Yujincho
Fullmetal Alchemist Brotherhood
Bokura Ga Ita
Barakamon
Danganronpa
Serial Experiments Lain
Diabolik Lovers
Akame Ga Kill
Seraph Of The End: Vampire Reign
Seraph Of The End: Battle In Nagoya
Kill La Kill
Sword Art Online II
Elfen Lied
Soul Eater
Jag räknade alla, det är 81. Men jag kan inte säja att jag sätt klart alla dock.
Min top 11 lista är:
11. Soul Eater
10. Fullmetal Alchemist
9. Elfen Lied
8. Nagi No Asukara
7. Death Note
6. Akame Ga Kill
5. Seraph Of The End
4. Black Butler
3. Noragami
2. Durarara
1. Ouran Highschool Host Club
Och jag rekommenderar alla. Särskillt Ouran om du är en tjej kanske mest men annars alla. Kan skriva kort vad alla handlar om:
11. Soul Eater:
Handlar om döden som styr en skola som huvudkaraktärerna går på. Det finns människor som kan förvandlas till vapen. Det är det onda mot det goda. Se huvudkaraktärera bli starkare genom hela serien. Väldigt rolig också.
10. Fullmetal Alchemist:
Handlar om Ed och El. Ed är kort och är den äldre brodern. El är lång och stor och gjord av metall och är den yngre brodern. Eds högra arm och vänstra ben är metall. El förlorade hela sin kropp, bara hans själ existerar. Se dem kämpa för att få tillbaks de dem förlorat och se Ed vara rolig och göra bort sig. Väldigt rolig serie.
9. Elfen Lied:
Handlar om övernatuliga varelser med horn som kan döda människor hur lätt som häldst. Det finns goda och onda. En av dem flyr från labbet där alla andra är förvarade. Hon hammnar hoss en man och en kvinna som tar hand om henne. Sedan flyttar även två andra tjejer in som har med henne att göra. Väldigt sorglig och spännande och väldigt mycket blod. Precis vad jag gillar, haha.
8. Nagi No Asukara:
Handlar om först töntiga små barn som är fiskar och måste gå i skolan på land. De gillar inte de på land och de på land gillar inte dem. Massa grejer hender som handlar om kärlek och sedan så somnar hela fisk staden tillsammans med många av huvudkaraktärerna förutom två personer för att de gjorde sermonin fel eller något sådant. Men sedan fem år senare så vaknar huvudkaraktärerna som somnat förutom en tjej. Sedan gjör de sermonin igen och det är då det är så himla spännande. Så man får stå ut tills slutet för att det är det som är bra. Väldigt sorglig och dramatisk serie.
7. Death Note:
Handlar om en kille som hittar en Death Note.. haha. Det är en bok som när man skriver ner någons namn och tänker på den personen samtidigt så dör den. Han använder den för att döda alla brottslingar. Det är ett detektiv team som försöker ta reda på vem det är som dödar alla kriminella. Men de förväntade sig aldrig att det skulle involvera dödsgudar och grejer. Väldigt spännande och rolig på ett sätt och om ni gillar att se folk som lyckas så.. ja.
6. Akame Ga Kill:
Handlar om en grupp kriminella mördare som dödar, än en gång, alla elaka. De har superkrafter eller snarare de har vapen som har superkrafter. Det är väldigt spännande och nästan alla dör så.. ja, kul.
5. Seraph Of The End:
Handlar om att vampyrer sövde ner alla vuxna på jorden och kidnappade alla barn för att dricka deras blod. Men de tar hand om barnen samtidigt. De bor i små grupper. Det är två bröder. En av bröderna tar reda på info om hur man kan fly genom en av vampyrerna. Deras grupp försöker fly men alla förutom bröderna dör. Ena brodern lyckas fly och den andra blir en vampyr. Väldigt spännande och dramatiskt. Mika & Yu = BL, haha.
4. Black Butler:
Har skrivit om i tidigare inlägg.
3. Noragami:
Har skrivit om i tidigare inlägg.
2. Durarara:
Handlar om massa coola människor. Det är olika gäng med goda brottslingar, typ. En cool tjej utan huvud. En cool kille som vet allt, vad som händer, när det händer, och vad som kommer att hända efter. En annan cool kille som kan lyfta allt. Huvudkaraktärera är ledare över olika gäng som är fiender men de vet inte om det. Väldigt spännende. Izaya & Shizuo = BL, hahaha.
1. Ouran Highschool Host Club:
Se. Den. Nu. Har skrivit om i tidigare inlägg.
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 | 3 |
4 |
5 | 6 | ||||
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|||
14 |
15 |
16 |
17 | 18 |
19 |
20 |
|||
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 | 27 | |||
28 |
29 |
30 |
31 |
||||||
|
Instagram: https://www.instagram.com/siljetherese.art/