Thessislife

Alla inlägg den 26 mars 2016

Av Silje Therese - 26 mars 2016 21:21

Hej! Funderar på att designa om min blogg lite bc har sätt många mycket finare bloggar än min och jag har inte ändrat något med designen på bloggen sedan jag startade den, för nästan ett år sedan nu btw. Kommer förmodligen att ändras väldigt mycket i så fall bc jag är anorlunda nu än hur jag var då.

 

Senaste animen jag sätt är Soul Eater bc jag hade inte sätt den än och, jag vet inte, den är ju typ en klassiker som man måste se någon gång i livet känns det som. Den är typ 50 episoder lång, eller? Är nästan klar i så fall. Väldigt spännande. Min favoritkaraktär är Crona, bc vem gillar inte en kille som ser ut som en tjej och har varit ond men går över till den goda sidag och är lite mentalt galen? Så här ser han ut:

 

Gillar den bilden. Kommer förmodligen att rita den serare och lägga upp den på min instagram: @YukiChiinSuzuya.L. Vet ni igentligen vad det står för? Yuki står för Yukine, Noragami:   Chiin står för The Hitachiin Brothers, Ouran (Btw, Hikaru är min favorit bc jag älskar alla karaktärer med Todd Haberkorn's röst):

 Suzuya står för Juuzou Suzuya (Ännu en mentalt galen kille som jag tycker ser ut som en tjej, haha), Tokyo Ghoul:

 Och så L står för L, Death Note:


En annan karaktär som också har Todd Haberkorn's röst är Death The Kid från Soul Eater, vilket gör att han också är en av mina favoriter, och han är också jätterolig:

En sak som är ovanligt för mig är att jag gillar den elaka. Men nu så gör jag det ivf. Jag vet inte, jag antar att jag gillar henne för att hon är en så bra skurk, om ni fattar vad jag menar. Hon är elak på ett bra sätt, fast det är inte bra igentligen, förstår ni? Jaja, men det är ivf Medusa:

 

Altså jag är typ besatt av Soul Eater openings. Vet inte varför men det har inte gått ett ända avsnitt där jag inte lyssnat på dem. Det hände även med Fairy Tail. Den första är inte äns så bra men av någon anleding så gillar jag den endå.. jag vet inte, haha, jag är konstig. Antar att det är animationen. Men den andra openingen var bra. Här är de:

Men den andra openingen är ivf bra, både låten och animationen, tycker jag:



Jag älskar verkligen att skriva mina egna historier. Jag gör det hela tiden. Jag skulle jättegjärna vlija dela dem med er, jag gör det om ni inte tar mina ideer.. haha, svårt kanske.. ja/nej? Det kommer kanske att hända.. men då vet ni att jag inte blir så glad ivf.. men jag vill verkligen dela dem med er så jag tar risken. Kommer att använda mina ideer i framtiden eventuellt för någonting så.. ja. Det är bara ideer, men jag kom på dem själv. De är på engelska för att när jag tänker på historier och ideer så blir det helt enkelt på engelska. Vet inte varför, men det bara blir så. De är även ganska fyllda med horror och sorrow så om ni inte gillar det så.. too bad. Men jag skriver ner någon av dem någon annan gång kanske, om jag inte ändrar mig.

 

Glömmde nästan. Har gjort en till Anime On Crack video:

Här är några icke anime relaterade låtar som jag lyssnat på på sistone:

Och jag tyckte bara att den här videon som Einshine gjorde för typ ett år sedan vär ganska rolig så..:

Tyckte även att denna videon var ganska rolig:

 

Presentation


Hejjjsan! Jag är en kort, blond och lat 14 årig anime nörd. Jag älskar att rita och skriva mina egna historier. Jag drömmer om att bli en mangaka och få min manga publicerad i Japan en dag, haha. Det blir någ svårt! Följ med mig på min resa!

Ställ mig en fråga

17 besvarade frågor

Vad tycker du?

Vilket stjärntecken är du?
 Väduren
 Oxen
 Tvillingarna
 Kräftan
 Lejonet
 Jungfrun
 Vågen
 Skorpionen
 Skytten
 Stenbocken
 Vattumannen
 Fiskarna
 Ingen av dem (Haha)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Shinigami Purple Skull - Soul Eater

Socialt


Ovido - Quiz & Flashcards