Thessislife

Alla inlägg under februari 2023

Av Silje Therese - 24 februari 2023 02:15

Hej :) Då är det dax för det årliga inlägget. Fyllde 21 för ett par dagar sedan, firade dagen tillsammans med mina föräldrar. Mamma tog ledigt så vi gick och köpte lunch och lite småsaker, drack varm choklad/chai hemma, pappa kom hem med en bouqet blommor, vi åt zuccini biffar med sötpotatispomfritt till middag, vi såg Midnight Runners tillsammans, vi åt chokladkakan mamma bakade åt mig och så öppnade jag resten av presenterna de gav mig. Det var en fin dag.

 

Dock är jag lite nere nu för tiden. 2022 var förfärligt. Ångesten låg på en övermänsklig nivå, jag funderade på att bara ge upp. Får fortfarande ångest attacker, minns inte hur många jag haft i år. Har försökt minnas åren som varit, men de minnen jag får fram gör mig depprimerad. Har glömmt mycket, förstår du. Tror att det beror på deppressionen jag hade i skolan, den extrema ångesten jag hade i 2022 och epilepsi anfallen när jag slog mig i huvudet i 2020. Många traumatiska händelser har inträffat, jag tror mitt undermedvetna inte vill att jag ska minnas dom. Men jag försöker få fram minnen för att dels skriva bättre på min novell, men också för att hjälpa andra. Men det gör ont. För ca en vecka sedan minndes jag något som gjorde mig arg så jag slog i väggen men jag kom åt något så jag började blöda, hahaha ^^; idiotiskt och onödigt. Anyway–

 

Vad gör jag nu för tiden? Förrutom det jag redan skrivit så hänger jag mycket på MDL, ser på dramas och filmer, lyssnar på musik, spelar sims ibland, lagar mat ibland, går promenader ibland... det är vell typ det... Tycker att man borde göra mer saker men ångesten styr mitt liv. För nån som har sin life quote som "don't take life too seriously" så tar jag livet sjukt seriöst pga min ångest. Folk som har ångest ger störst mening till existensen, negativt dock. Min novell är det ända som får mig att känna mig användbar.

 

Va fan vilket depprimerande inlägg... Vi pratar om något annat nu.

 

Music on Replay:

Little Bastards – Palaye Royale

Gone – Blake Rose

Lulaby – Michael FK, Groundfold

heavy metal – BMTH

Dying In A Hot Tub – Palaye Royale

Juniper – Nearly Oratorio

 

Wookie~ Bingeade hans drama serier nyligen. Healer är favoriten men If You Wish Upon Me var fantastisk. Grät så mycket, han är en så bra skådis!


Saker Silje Vill Göra:

 

  • Skriva klart min graphic novel och publisera den
  • Åka skridskor
  • Resa till England igen
  • Överkomma min OCD och sänka ångesten till en normal nivå
  • Åka tåg genom Japan ––> stanna i Kyoto, Osaka, Tokyo och Sapporo, 1 vecka var
  • Se min graphic novel hamna på skärmen som film/TV serie och ta del i hela resan
  • Åka till Lofoten och äta Troika och banankaka (utan grädde tack och mycket choklad)

 

Två av mina YouTube shitpost videor har fått många views på sista tiden:

Remington videon: https://youtu.be/xQZMAkuZ-64

First Kanaphan videon: https://youtu.be/uP6Yip0JyUg

 

 Wookie 


 

♡ First 

 

♡ Remington 

 

♡ Dohyuni 

 

   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejjjsan! Jag är en kort, blond och lat 14 årig anime nörd. Jag älskar att rita och skriva mina egna historier. Jag drömmer om att bli en mangaka och få min manga publicerad i Japan en dag, haha. Det blir någ svårt! Följ med mig på min resa!

Ställ mig en fråga

17 besvarade frågor

Vad tycker du?

Vilket stjärntecken är du?
 Väduren
 Oxen
 Tvillingarna
 Kräftan
 Lejonet
 Jungfrun
 Vågen
 Skorpionen
 Skytten
 Stenbocken
 Vattumannen
 Fiskarna
 Ingen av dem (Haha)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Shinigami Purple Skull - Soul Eater

Socialt


Ovido - Quiz & Flashcards