Thessislife

Alla inlägg den 6 mars 2016

Av Silje Therese - 6 mars 2016 14:29

Hej! Jag skriver altid om hur mycket jag tycker om anime och jag lägger ofta upp videos som handlar om det också. Men jag har egentligen inte ricktigt sagt varför jag tycker att anime är så himla bra. Så det är vad jag tänker göra nu. Om du tycker om anime eller om du har det minsta lilla inträsse av att börja se anime, läs nedan:

 

Arten/Animeringen


Anime har så himla många olika sätt att animera eller täckna på. Jag blir alltid så imponerad av hur unika de olika stilarna är. Det är skugga/Det är inte skugga, Det är superduperfärgglat/Det är svartvitt, Det är Shoujo (Mer "tjejig" anime ex. Ouran, Kimi Ni Todoke, Kamisama Hajimemashita)/Shounen (Mer för "killar" ex. Naruto, Fullmetal Alchemist, Fairy Tail). Det finns många fler olika typer. Här är några exempel på de underbara olika art stilarna som anime kan erbjuda:

 

 

 

  


Relatera

 

Jag tycker att man kan väkligen relatera till de olika karaktärerna. Man får medkännsla liksom. Alla karaktärerna är så unika och så utväcklade med sina egna aledningar, historier och utseenden. Jag orkar inte skriva omd deras personligheter för att jag kommer förmodligen att göra det i frammtiden ändå, men här är några av mina favoritkaraktärer:

               


Handlingen

Anime har de bästa handlingarna ibland. Det kan handla om vad som häldst för att det går att täckna vad som häldst. Det skulle till exempel vara svårt att göra en film (En "ricktig") som handlade om gröna människor som flyger upp och ned med jättestora huvuden och smtidigt få det att passa ihop, så det ser aningen äckta ut. Därför är anime så bra. Vad som häldst kan hända. Det finns miljontals olika världar skapade i anime som bara väntar på att du ska utforska dem.

 

Musiken

Två ord: Musiken äger! All musik är absålut inte på Japanska. Jag älskar Ouran endingen, den är på engelska! Men japansk musik äger minst lika mycket som engelska måste jag säja. Det finns allt, från klassisk till hårdrock. Tror inte att jag behöver ge några exempel för att låtarna jag gillar är utspredda över hela bloggen nu, så leta på om du vill lyssna!

 

För Alla

Anime är inte bara för barn. Anime finns för alla åldrar och inträssen. Dett finns (Skriver på engelska just bc) horror, romance, comedy (Romance and comedy = RomCom), psychological, drama, action, sorrow och mycket mycket mycket mycket oändligt mycket mera. Så se på anime. Gör det. Nu. Gå. Nu. Gör det. Nu. Lyssna på mig och sluta läsa. Se på anime.

 

 

Presentation


Hejjjsan! Jag är en kort, blond och lat 14 årig anime nörd. Jag älskar att rita och skriva mina egna historier. Jag drömmer om att bli en mangaka och få min manga publicerad i Japan en dag, haha. Det blir någ svårt! Följ med mig på min resa!

Ställ mig en fråga

17 besvarade frågor

Vad tycker du?

Vilket stjärntecken är du?
 Väduren
 Oxen
 Tvillingarna
 Kräftan
 Lejonet
 Jungfrun
 Vågen
 Skorpionen
 Skytten
 Stenbocken
 Vattumannen
 Fiskarna
 Ingen av dem (Haha)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Mina senaste inlägg

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Shinigami Purple Skull - Soul Eater

Socialt


Ovido - Quiz & Flashcards